Maakt uw bedrijf gebruik van de telefoon of e-mail voor afspraken? Werkt uw bedrijf op afspraak? Wilt u weten hoe u voor uw bedrijf online klantafspraken kunt maken? U leest het op deze pagina.
Een online afsprakensysteem houdt in dat u uw klanten in staat stelt om met u of met een van uw collega's een afspraak in te plannen via de computer, telefoon of tablet. Dit systeem wordt door veel verschillende soorten bedrijven gebruikt.
Waar deze bedrijven in het verleden vooral telefonisch een afspraak inplande, doen steeds meer berijven dit tegenwoordig digitaal. Deze digitalisering brengt een hoop voordelen met zich mee. Het gepingpong over een afspraak is een duidelijk voorbeeld dat via de telefoon afspraken maken niet efficiënt is en bovendien tijdrovend is voor zowel de klant als het bedrijf. Want wanneer heeft de klant tijd? En is er dan plekje vrij bij het bedrijf? Het is een tijdrovende bezigheid om alle klanten goed in te plannen. Niet bepaald efficiënt en daarnaast ook voor veel consumenten een drempel om überhaupt een afspraak in te plannen.
Hoe werkt het maken van online afspraken bij Klantafspraken.nl?
U bent een kapper en u heeft een kapsalon in Den Haag. In het systeem voert u 15 behandelingen in, want u heeft er in totaal 15, en u voert uw 5 medewerkers toe aan het systeem. Dan geeft u aan welke medewerker welke behandeling kan doen. Als dat netjes ingevuld staat, zorgt u dat het online afsprakenboek gesynchroniseerd is met het systeem en dat alle reeds gemaakte afspraken ook in het systeem staan, dit om dubbele afspraken te voorkomen. Vanaf dat moment kunt u een widget op uw website en op uw Facebook plaatsen waarmee uw klanten en potentiële klanten online een afspraak bij u kunnen boeken. Zij ontvangen daarvan een bevestiging en ook u ontvangt daarvan een melding. In aanloop naar de afspraak krijgt de klant een herinnering zodat de afspraak niet vergeten wordt.
Voorbeeld: Een online afspraak bij een schoonheidssalon
U heeft een schoonheidssalon en uw klanten komen bij u op afspraak. Waar u normaal alle afspraken via de telefoon maakte, maakt u nu ook gebruik van online afspraken. Dit heeft als effect dat u minder tijd kwijt bent aan de telefoon en u meer tijd heeft voor uw werk. Ook merkt u dat uw klanten het prettig vinden om ook na sluitingstijd een afspraak met u in te kunnen plannen.
Gratis online afsprakensysteem uitproberen
U kunt voor uw bedrijf het online afsprakensysteem 30 dagen gratis uitproberen.