Online reserveringssysteem




Online reserveren via uw website en Facebook


Een online reserveringssysteem, ook wel een online boekingssysteem genoemd, wordt door verschillende soorten bedrijven gebruikt bij het boeken van online reserveringen. De objecten die gereserveerd kunnen worden, variƫren sterk van elkaar omdat het reserveringssysteem door veel verschillende soorten branches te gebruiken is. U kunt dan denken aan:
- het reserveren van een tafel in een restaurant.
- het reserveren van een auto voor een proefrit.
- het reserveren van een vergaderruimte.

U hoeft geen telefoontjes meer te beantwoorden met vragen over de beschikbaarheid van uw resources; u plaatst een widget gewoon online op uw website of op uw Facebook en vanaf dat moment is het voor elke potentiƫle klant inzichtelijk wanneer zij uw resources kunnen reserveren. Niet alleen handig voor u omdat uw telefoonverkeerd afneemt, het is ook nog eens heel praktisch voor uw klanten!

Hoe werkt reserveren met Klantafspraken.nl?


U kunt hetgeen wat u wilt laten reserveren in het systeem aanmaken als 'resource'. Vervolgens geeft u aan op welke dagen en op welke uren deze resource gereserveerd zou kunnen worden.

Dan vult u uw online agenda in en zorgt u ervoor dat u deze intern gebruikt als agenda of dat u deze synchroniseert met uw normale online agenda.

Als uw online agenda gevuld is met al lopende reserveringen, kunt u de online widget op uw website of op uw Facebook plaatsen. Vanaf dat moment bent u klaar om reserveringen ook online te ontvangen.

Hoe meer u deze nieuwe service van u promoot bij uw klanten, hoe meer profijt u er van zult hebben. Als u bijvoorbeeld uw voicemail inspreekt en uw klanten daarin vertelt over het nieuwe reserveringssysteem, dan zullen klanten die na sluitingstijd bellen toch via uw website/Facebook geholpen worden. Dit zorgt voor meer blije klanten en meer omzet door minder gemiste reserveringen!

Voorbeeld: Een reservering bij een escape room

Een escape room is een evenement waarbij een team zit opgesloten in een kamer en moet ontsnappen door het oplossen van raadsels. Na elk raadsel, komt het team dichterbij de ontsnapping. De escape room in dit voorbeeld is een evenement voor 10 personen per team.

De escape room heeft een maximale capaticiteit van 10 personen. De escape room wordt in dit systeem aangemaakt als resource zodat deze kan worden gereserveerd door teams. 

Tussen de reserveringen door, is het mogelijk om een bepaalde tijd als buffer aan te houden. Bijvoorbeeld voor de begroeting, voor het gedag zeggen en voor de administratie.

De escape room wordt steeds één uur door teams geboekt en tussen de boekingen door wordt er een buffer aangehouden van 15 minuten. Het schema ziet er bij een maximale bezetting zo uit:

09:00 - 10:15: Team 1
10:15 - 11:30: Team 2
11:30 - 12:45: Team 3
12:45 - 14:00: Team 4
14:00 - 15:15: Team 5
15:15 - 16:30: Team 6
16:30 - 17:45: Team 7
17:45 - sluitingstijd

Elk team dat online gereserveerd heeft, krijgt een reminder van de boeking. Ook komen de adresgegevens in het systeem te staan waardoor deze gebruikt kunnen worden voor toekomstige marketingacties.